Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - kyo tzo pa eit - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - baroukh haba / brouha aba-a - swaagat / aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - yôkoso - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - 환영합니다 - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam -

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Το νησί...

Πακέτο νέων μέτρων – Αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, μειώσεις μισθών στις ΔΕΚΟ..

Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο που περιλαμβάνει το πακέτο των νέων μέτρων, το οποίο συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι οι διατάξεις πρέπει να ισχύουν από την του νέου χρόνου. Το πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, τις μειώσεις των μισθών στις ΔΕΚΟ, φορολογικές και δημοσιονομικές ρυθμίσεις.

Το νομοθέτημα θα συζητηθεί στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή την ερχόμενη Δευτέρα και θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια την Τρίτη.

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει τη θέσπιση ανώτατου πλαφόν τεσσάρων χιλιάδων ευρώ ως μεικτές μηνιαίες αποδοχές για τους υπάλληλους των ΔΕΚΟ, μείωση των αποδοχών 10% για τις μεικτές αποδοχές που ξεπερνούν τα 1800 ευρώ, αλλά και ανώτατο όριο επιδομάτων και υπερωριών 10% επί των συνολικών αποδοχών των εργαζομένων.

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ακόμα φορολογικά μέτρα, μεταξύ των οποίων την παροχή κίνητρων για την αντικατάσταση οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας με έκπτωση των τελών κυκλοφορίας και αναπροσαρμογή του φόρου πολυτελείας.

Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο εισάγεται στο συλλογικό Εργατικό Δίκαιο νέα μορφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, η “Ειδική Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας” (ΕΕΣΣΕ), που κύριο σκοπό έχει τη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας, καθώς και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.

Ο κ. Παπανδρέου κάλεσε τους υπουργούς να μην χαλαρώσουν και να συνεχίσουν την προσπάθεια που έχουν καταβάλει από την πρώτη στιγμή προκειμένου η χώρα να βγει από την οικονομική κρίση.

Ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της διαφθοράς ενώ στη συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας ανέφερε ότι ενισχύεται ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων.

“Τα δημοσιονομικά ελλείμματα και τα χρέη στη χώρα μας δεν ήταν παρά η κορυφή του παγόβουνου, δεν ήταν παρά η το σύμπτωμα μιας ευρύτερης κρίσης αξιών και θεσμών. Πρέπει συνεχώς και παντού -τόνισε ο κ. Παπανδρέου να προάγουμε τη διαφάνεια σε κάθε μας βήμα, σε κάθε μας πράξη να ενισχύουμε τη λογοδοσία, την αξιολόγηση, τα θεσμικά αντίβαρα που ελέγχουν την εξουσία κάθε μορφής – από την τοπική αυτοδιοίκηση έως και τους ίδιους μας τους εαυτούς”.

"Δυστυχώς, επτωχεύσαμεν", σαν σήμερα, το 1893

Την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από τον Χαρ. Τρικούπη έγιναν οι πρώτες προσπάθειες "δημοσιονομικής εξυγίανσης".
Ορος που περιλάμβανε μεταξύ άλλων και την "αναμόρφωση του δημοσιονομικού και διοικητικού οργανισμού της χώρας, την εκβιομηχάνιση και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας". Μια αναμόρφωση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των ξένων, ώστε να λυμαίνονται την ελληνική οικονομία, τον ορυκτό της πλούτο και τον ιδρώτα των εργαζομένων. Παραλλαγή της δημοσιονομικής εξυγίανσης του Χαρίλαου Τρικούπη - αναπροσαρμοσμένη στις σημερινές συνθήκες - αποτελεί και η δημοσιονομική "εξυγίανση" που επιχειρεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, καθώς η εμπειρία δείχνει ότι ωθεί την ελληνική οικονομία με μαθηματική ακρίβεια σε νέα πτώχευση.
Μετά το θάνατο του Χ. Τρικούπη ακολούθησε ο καταστροφικός ελληνο-τουρκικός πόλεμος του 1897. Η κατάληξη αυτού του πολέμου ήταν η επιβολή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου (ΔΟΕ), από τους ξένους και ντόπιους πιστωτές της Ελλάδας, τους λεγόμενους "ομολογιούχους".
Το ιστορικό μέχρι το "δυστυχώς επτωχεύσαμεν" και την επιβολή του ΔΟΕ - όπως έχει καταχωρηθεί στην ιστορία - έχει ως εξής:

Το 1885,ο Δεληγιάννης διαδέχτηκε στην πρωθυπουργία τον Χαρ. Τρικούπη, που είχε κυβερνήσει τη χώρα από το 1882 μέχρι το 1885. Ο Δεληγιάννης, όμως, δεν κατάφερε ν' ανταποκριθεί στους όρους των δανείων που είχε συνάψει για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου ο Χαρ. Τρικούπης.
Ο Χαρ. Τρικούπης, που νίκησε στις εκλογές του Μάη του 1892, δεν κατάφερε κι αυτός να συνάψει νέο εξωτερικό δάνειο και παραιτήθηκε.Δημιουργήθηκε νέο κυβερνητικό σχήμα, με τους Ράλλη και Σωτηρόπουλο,οι οποίοι όμως σύντομα παραχώρησαν και πάλι τη θέση τους στον Χ. Τρικούπη.
Το 1893 ο Χαρ. Τρικούπης, εξαιτίας της άσχημης οικονομικής κατάστασης, αναγκάστηκε να πει στη Βουλή σαν πρωθυπουργός τη φράση "κύριοι, δυστυχώς, επτωχεύσαμεν",που έμεινε ιστορική.
Η πτώχευση της Ελλάδας σήμανε κλονισμό της δραχμής και ολοκληρωτικό μαρασμό της ελληνικής οικονομίας. Η κήρυξη της Ελλάδας σε πτώχευση έγινε με αφορμή τη βίαιη ανθελληνική εκστρατεία στο εξωτερικό, αλλά και για την επιβολή δυσβάσταχτων βαρών στις λαϊκές μάζες.(σ. σ Μήπως αυτά θυμίζουν κάτι; Μήπως παρόμοιες δηλώσεις για επίθεση από το Διευθυντήριο των Βρυξελλών, τους υπερατλαντικούς μας συμμάχους και άλλους κύκλους στο εξωτερικό δε γίνονται και σήμερα
Η ιστορία λέει επίσης ότι ο Χαρ. Τρικούπης έσπευσε στην Ευρώπη και και ζήτησε δάνεια για την οικονομική στήριξη της υπερχρεωμένης ελληνικής οικονομίας. Οι κυβερνήτες και οι τραπεζίτες της Ευρώπης, παίζοντας καλά το παιχνίδι στη σκακιέρα του εμπορικού και πολιτικού μοιράσματος του κόσμου, αρνήθηκαν τη χορήγηση νέου δανείου - και φυσικά τη στήριξη που αναζήτησε σ' αυτούς ο Τρικούπης. Ετσι, ο τελευταίος έχασε στις εκλογές του Απρίλη του 1895 - δηλαδή πριν περίπου 101 χρόνια - και αποσύρθηκε από την πολιτική και πέθανε ένα χρόνο αργότερα (το 1896) στη Ριβιέρα της Γαλλίας.
Στις εκλογές του 1895, τη μάχη κέρδισε ξανά ο Δεληγιάννης, ο οποίος - με τη βοήθεια των ξένων "συμμάχων μας" - σύρθηκε σε πόλεμο με τους Τούρκους τον Απρίλη του 1897, που κατέληξε σε πανωλεθρία για τους Ελληνες.
Πριν τα τέλη Απρίλη του 1897, ανέλαβε πρωθυπουργός ο Ράλλης, τον οποίο διαδέχτηκε στη συνέχεια ο Ζαϊμης. Η κατάσταση για την Ελλάδα γινόταν όλο και πιο συγκεχυμένη, εξαιτίας των αντικρουόμενων συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων και των πιέσεων που ασκούσαν οι "ομολογιούχοι".Τελικά, η Ελλάδα βγήκε από τον τυχοδιωκτικό αυτό πόλεμο νικημένη και ταπεινωμένη, καθώς της επιβλήθηκε πολεμική αποζημίωση και Διεθνής Οικονομικός Ελεγχος.

Χρήσιμες πληροφορίες για την λειτουργία της Δικαιοσύνης

του Χρήστου Ηλ. Τσιχλή (Δικηγόρος Αθηνών)1.Πιστεύετε ότι κάποιος νόμος πρέπει να τροποποιηθεί;

Μπορείτε να το προτείνετε στο αρμόδιο υπουργείο. Αρμόδιο είναι το υπουργείο που συνέταξε το νόμο και τον πρότεινε στη Βουλή.
2.Πού μπορείτε να αγοράσετε το φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, που περιέχει το νόμο ή το διάταγμα ή την υπουργική απόφαση που σας ενδιαφέρει;
Η Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τυπώνεται και πωλείται σε έντυπη μορφή μόνον από το Εθνικό Τυπογραφείο που βρίσκεται στην Αθήνα, στην οδό Καποδιστρίου 34 τηλ:2105279000 ή 1464 και στα περιφερειακά γραφεία πώλησης. Η τιμή για τα ΦΕΚ από 1 μέχρι 40 σελίδες είναι 1 ευρώ και για τα ΦΕΚ από 40 σελίδες και πάνω, η τιμή προσαυξάνεται κατά 0,20 ευρώ για κάθε οκτασέλιδο. Η διάθεση των ΦΕΚ είναι δωρεάν μέσω της ιστοσελίδας του Εθνικού Τυπογραφείου (http://www.et.gr/)».
3.Πού μπορείτε να ενημερωθείτε για τους ισχύοντες νόμους του Υπουργείου Δικαιοσύνης και τις πρόσφατες τροποποιήσεις τους;
Μπορείτε να απευθυνθείτε στο Τμήμα Νομοπαρασκευαστικού Έργου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μεσογείων 96, τηλ.: 210 7767256 ή μέσω της ιστοσελίδας του Υπουργείου (http://www.ministryofjustice.gr/).
4.Πού μπορείτε να αναζητήσετε ένα νόμο, μια αιτιολογική έκθεση ή τον αριθμό του φύλλου της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως που δημοσιεύθηκε;
Μπορείτε να απευθυνθείτε στο Τμήμα Νομοπαρασκευαστικού Έργου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Μεσογείων 96, τηλ.: 210 7767256. Στο site της Βουλής http://www.hellenicparliament.gr/ υπό την επιλογή "Νομοθετικό Έργο"/υποεπιλογή "Αναζήτηση", μπορείτε να αναζητήσετε το κείμενο νόμων και αιτιολογικών εκθέσεων από την Η' Κοινοβουλευτική Περίοδο (22.10.1993) έως σήμερα. Επίσης στο site του Εθνικού Τυπογραφείου http://www.et.gr/. υπό την επιλογή "Αναζητήσεις"/υποεπιλογή "Νόμοι και Διατάγματα" μπορείτε να αναζητήσετε τους νόμους και τα Διατάγματα που έχουν δημοσιευθεί από το 1890 έως σήμερα.
5. Πότε αρχίζει να ισχύει μία Σύμβαση;
Η ισχύς του νόμου που κυρώνει τη Σύμβαση αρχίζει κατά κανόνα από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η σύμβαση δε παράγει έννομα αποτελέσματα από την ημερομηνία που η ίδια ορίζει σε διάταξή της.
6.Πότε αρχίζει να ισχύει ένας νόμος;
Ο ίδιος ο νόμος ορίζει τον χρόνο έναρξης της ισχύος του. Διαφορετικά η έναρξη της ισχύος του ορίζεται από το άρθρο 103 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα σε 10 μέρες από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
7.Ποιος ο ρόλος του Υπουργείου Δικαιοσύνης στη διαδικασία προώθησης των νόμων για δημοσίευση από το Εθνικό Τυπογραφείο;
Στο Υπουργείο Δικαιοσύνης με το Διάταγμα 261/3.9.1843 έχει ανατεθεί η τήρηση της Μεγάλης Σφραγίδας του Κράτους.
Οι πρωτότυποι νόμοι, μετά την υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αποστέλλονται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης όπου λαμβάνουν αριθμό και αφού θεωρηθούν από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, τίθεται η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους. Ακριβές αντίγραφο αυτών αποστέλλεται για δημοσίευση στο Εθνικό Τυπογραφείο. Τα πρωτότυπα και οι αιτιολογικές εκθέσεις όλων των νόμων που εκδίδονται από το ελληνικό κράτος φυλάσσονται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης.
8.Τι ακολουθεί την ψήφιση ενός νόμου από τη Βουλή;
Μετά την υπογραφή του από τους συναρμόδιους υπουργούς, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εκδίδει και δημοσιεύει το νόμο, που έχει ψηφιστεί από τη Βουλή μέσα σε ένα μήνα από την ψήφισή του.
9.Πώς ενσωματώνονται στο εσωτερικό δίκαιο οι κανονισμοί και οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν γενική ισχύ σε όλα τα Κράτη-Μέλη, είναι δεσμευτικοί και ισχύουν άμεσα σε κάθε Κράτος-Μέλος.
Οι οδηγίες δεσμεύουν τα Κράτη-Μέλη, όμως οι Εθνικές Κυβερνήσεις μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο ενσωμάτωσης.
Στην Ελλάδα η ενσωμάτωση γίνεται με νόμο, Προεδρικό Διάταγμα ή με Υπουργική απόφαση.
10.Oι Διεθνείς Συμβάσεις από την επικύρωσή τους με νόμο υπερισχύουν κάθε άλλης αντίθετης διάταξης νόμου;
Ναι. Σύμφωνα με το άρθρο 28 του Συντάγματος οι διεθνείς συμβάσεις από την επικύρωσή τους με νόμο και τη θέση τους σε ισχύ, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εσωτερικού ελληνικού δικαίου και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου, εφόσον αποτελούν νεώτερο νόμο, πλην των διατάξεων του Συντάγματος.
11.Ποια είναι η διαδικασία ψήφισης μιας τροπολογίας;
Η τροπολογία υπογράφεται από τους βουλευτές ή τους Υπουργούς που την υποβάλλουν και κατατίθεται στην αρμόδια υπηρεσία της Βουλής. Πρέπει να κατατεθεί τρεις τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου το οποίο αφορά στην Ολομέλεια, στο Τμήμα διακοπής των εργασιών της Βουλής ή στην αρμόδια διαρκή επιτροπή, συνοδεύεται δε από σύντομη αιτιολογική έκθεση. Εάν επιφέρει επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού διαβιβάζεται πριν από τη συζήτηση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους για την ειδική έκθεση των δαπανών. Στη συνέχεια. συζητείται, ψηφίζεται και ενσωματώνεται στο τελικό κείμενο του νόμου.
Τροπολογία άσχετη με το κύριο αντικείμενο του σχεδίου νόμου δεν εισάγεται για συζήτηση.
12.Ποια είναι η διαδικασία κατάρτισης και ψήφισης ενός σχεδίου νόμου;
Όταν προκύπτει ανάγκη τροποποίησης ή συμπλήρωσης της ισχύουσας νομοθεσίας ή θέσπισης νέων κανόνων δικαίου ή ένταξης στην εσωτερική νομοθεσία κανόνων διεθνούς δικαίου :
· Ο αρμόδιος Υπουργός αναθέτει σε ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή την κατάρτιση σχεδίου νόμου.
· Το προσχέδιο αποστέλλεται στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή (ΚΕΝΕ) που υπάγεται στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, η οποία έχει τη δυνατότητα να διατυπώσει παρατηρήσεις στο κείμενό του, νομοτεχνικού κυρίως περιεχομένου.
· Ακολουθεί η κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή συνοδευομένου από σχετική Αιτιολογική Έκθεση που περιέχει τους λόγους και τους σκοπούς των προτεινομένων ρυθμίσεων, Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρυθμίσεων, Πίνακα Καταργούμενων- Τροποποιούμενων Διατάξεων, την Ειδική Έκθεση (άρθρο 75 § 3 του Συντάγματος) για τον τρόπο κάλυψης των δαπανών και την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (άρθρο 75 § 1 του Συντάγματος) που καθορίζει τη δαπάνη, η οποία τυχόν προκαλείται από την ψήφισή του.
· Από τον Πρόεδρο της Βουλής παραπέμπεται για συζήτηση είτε στην Ολομέλεια είτε στα Τμήματα διακοπής των εργασιών της Βουλής είτε στις διαρκείς επιτροπές(άρθρο 72 του Συντάγματος).
· Αν παραπεμφθεί στη Διαρκή Επιτροπή, ψηφίζεται και εισάγεται ακολούθως στην Ολομέλεια, όπου συζητείται και ψηφίζεται σε μία μόνο συνεδρίαση, ενιαία επί της αρχής, κατ άρθρο και στο σύνολο.

Comission:Μόνοι σας βάλατε φωτιά στα spreads!!!

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τις δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών, περί του ύψους του ελλείμματος, “έβαλε φωτιά” στα spreads , τον Οκτώβριο του ΄09, με άμεση...
συνέπεια το κόστος δανεισμού να πάει στα ύψη και να οδηγηθούμε από τον κ. Παπανδρέου – στη συνέχεια- στο Μνημόνιο και την επιτήρηση.
Μέχρι τώρα, αυτό υποστήριζε η Νέα Δημοκρατία.
Τώρα, έρχεται να το επιβεβαιώσει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά τον πλέον απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο.
Η έκθεση αναδεικνύει τις συντριπτικές ευθύνες της κυβέρνησης Παπανδρέου για τη σημερινή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα και για τα δεινά τα οποία υφίσταται ο Ελληνικός λαός.
Η ανακοίνωση της κυβέρνησης τον Οκτώβριο του 2009 ότι το πραγματικό δημοσιονομικό έλλειμμα της χώρας ανέρχεται σε 12,7% του ΑΕΠ, προκάλεσε την αναρρίχηση των επιτοκίων δανεισμού στην Ελλάδα και γενικά τα προβλήματα με τις αγορές, σύμφωνα με έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Η έκθεση εκπονήθηκε ύστερα από αίτημα που υπέβαλαν το Μάρτιο του 2010 η Γερμανίδα καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ, ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί, ο πρόεδρος της ευρωζώνης Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ και ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου.
Σημειωτέον ότι τη συγκεκριμένη έκθεση την «απέκρυβαν» αφού αυτή πραγματοποιήθηκε το Μάιο και αποκαλύφθηκε χθες μετά από επίμονο αίτημα Ολλανδικής εφημερίδας.
Η ανακοίνωση για έλλειμμα της τάξης του 12,7% έγινε τον Οκτώβριο του 2009 στο Λουξεμβούργο , αμέσως μετά τη νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές, από τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου κατά την πρώτη του εμφάνιση σε σύνοδο της ευρωζώνης, ενόψει της κατάρτισης του προσχεδίου προϋπολογισμού.
Αμέσως μετά, ο Ζ.-Κ. Γιουνκέρ είχε δηλώσει ότι «το πάρτι τελείωσε», αναφερόμενος στα στατιστικά στοιχεία της Ελλάδας και γενικά στο «παιχνίδι» μεταξύ των ελληνικών κυβερνήσεων.
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου είχε δώσει μετά τη σύνοδο αυτή διεθνή συνέντευξη Τύπου, στην οποία επέρριψε τις ευθύνες για τη θεαματική αυτή άνοδο του ελλείμματος στην προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. Την επομένη, τα επιτόκια πήραν φωτιά…
Οι εμπειρογνώμονες που συνέταξαν την έκθεση αναγνωρίζουν ότι για αρκετά χρόνια πολλοί δείκτες της ελληνικής οικονομίας αντικατόπτριζαν τη δεινή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Επισημαίνουν, όμως, ότι παρ’ όλα αυτά οι αγορές δεν αντιδρούσαν.
Διαπιστώνεται ότι οι πρώτες ενδείξεις αλλαγής της νοοτροπίας υποτίμησης του «ελληνικού κινδύνου» από τις αγορές άρχισαν να φαίνονται στα μέσα περίπου του 2007. Η ανησυχία έγινε πιο έντονη μετά την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Για τους κοινοτικούς, όμως, «ο καταλύτης για την άνοδο των επιτοκίων δανεισμού και των ασφαλίστρων αντιστάθμισης κινδύνου ήταν η ανακοίνωση του προσχεδίου προϋπολογισμού που προέβλεπε έλλειμμα 12,7% του ΑΕΠ, διπλάσιο απ’ όσο αναμενόταν προηγουμένως».
Επειτα από αυτό το γεγονός, οι επενδυτές άρχισαν να εξετάζουν με μεγαλύτερη προσοχή τη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας και τις οικονομικές επιπτώσεις. Ετσι, τον Δεκέμβριο του 2009, τρεις οίκοι αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας υποβάθμισαν τα ελληνικά κρατικά ομόλογα, αναφέρει η έκθεση της Κομισιόν.
Η Επιτροπή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει σχέση μεταξύ της αγοράς ασφαλίστρων αντιστάθμισης κινδύνου (CDS) και της μεγάλης ανόδου των επιτοκίων δανεισμού της Ελλάδας και άλλων κρατών-μελών την προηγούμενη άνοιξη.
Οπως αναφέρεται στην έκθεση: «Υστερα από έρευνα για το πώς αλληλεπιδρούν οι αγορές κρατικών ομολόγων και ασφαλίστρων αντιστάθμισης κινδύνου, δεν προκύπτουν αποδεικτικά στοιχεία ότι οι εξελίξεις στις αγορές CDS προκάλεσαν άνοδο του κόστους δανεισμού για τα κράτη-μέλη».

Ανοχή σημαίνει αποδοχή - Συμμετοχή σημαίνει ανατροπή

Η οργή των εργαζομένων απέναντι στους ξένους οικονομικούς κατακτητές που έχουν εγκατασταθεί στη χώρα μας και στα φερέφωνά τους, οι οποίοι προσβάλλουνμε απαράδεκτο τρόπο την σημερινή κυβέρνηση και την Ελληνική Δημοκρατία είναι πρωτοφανής.
Όσο τους χαϊδεύουν Υπουργοί, βουλευτές και κόμματα τόσο αυτοί θα αποθρασύνονται. Τα απάνθρωπα μέτρα, οι αντιλαϊκές αποφάσεις, οι μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, η κατάργηση ωραρίων, υπερωριών και των Συλλογικών Συμβάσεων, οι αντιασφαλιστικοί νόμοι, φτώχεια, ανεργία είναι μερικές από τις επιτυχίες της νέας σοσιαλιστικής εξουσίας. Τα μνημόνια επικαιροποιούνται βάζοντας αποδεδειγμένα πλέον την ανάπτυξη στο περιθώριο.
Ο ελληνικός λαός παρακολουθεί αμήχανα τις αντεργατικές κυβερνητικές αποφάσεις , την επιτηδευμένη αδράνεια , την πολιτική αδυναμία από τις δόλιες μεθόδους που εφαρμόζονται στις πλάτες του.
Οι δήθεν σωτήρες κατάφεραν να βυθίσουν όλη την χώρα σε Εθνική Μελαγχολία.
Εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, άνεργοι, απολυμένοι νιώθουν τούτη τη στιγμή αιχμάλωτοι από διεθνείς τοκογλύφους, όμηροι του ΔΝΤ και της Τρόικας, υποταγμένοι στις ορέξεις των δήθεν συμμάχων μας αλλά κυρίως παραδομένοι στα ενεργειακά και τραπεζικά συμφέροντα.
Οι εργαζόμενοι όμως έχουν δυστυχώς και ένα νέο ύπουλο εχθρό και αυτός είναι δεν είναι άλλος από τα καθοδηγούμενα ΜΜΕ των μεγαλοεργολάβων και των «προοδευτικών» εκδοτών.
Οι περικοπές , οι μειώσεις , οι απολύσεις αναγγέλλονται καθημερινά στο ημερήσιο δελτίο ειδήσεων και είναι ο σύγχρονος τρόπος τρομοκράτησης των πολιτών από τους τηλεοπτικούς εκφραστές του Μνημονίου.
Ο φόβος, ο συμβιβασμός και η ανασφάλεια καλλιεργείται με δόλο από όλους εκείνους που θέλουν τον κόσμο της εργασίας να σταματήσει να αντιδρά, να μην διαμαρτύρεται, να μην απεργεί και να δέχεται με σκυμμένο κεφάλι τις εσκεμμένες συκοφαντικές κατηγορίες περί «υπεράριθμων»…, «τεμπέληδων»… και «άχρηστων εργαζομένων» με σκοπό να υπηρετήσουν όσο πιστά μπορούν τα εργοδοτικά συμφέροντα.
Αυτή λοιπόν η συκοφαντία δεν πρέπει να περάσει!!!!
Στο έλεος λοιπόν της ΤΡΟΙΚΑΣ και του ΔΝΤ η μόνη απάντηση που πρέπει να δώσουν οι εργαζόμενοι είναι ο σκληρός και επίμονος αγώνας με συνέπεια και σθένος.
Οφείλουμε να παλέψουμε όλοι μαζί χωρίς διαχωρισμούς και μικροπρέπειες μέχρι τέλους για τα νόμιμα δικαιώματα μας αλλά κυρίως για την αξιοπρέπεια μας που τόσο πολύ θέλουν να την εξευτελίσουν.
Ο αγώνας αυτός συνάδελφοι δεν δίνετε ούτε από τις καρέκλες, ούτε από τα τηλέφωνα, ούτε με παχιά λόγια αλλά δίνεται στο πεζοδρόμιο, στους τόπους εργασίας, στα κέντρα αποφάσεων ,με τόλμη και θάρρος προς όλα τα μέτωπα, με συμβολικές καταλήψεις, με συλλαλητήρια, με απεργίες και ότι άλλο μέσο θα φέρει αποτέλεσμα και θα διώξει για πάντα τους εχθρούς των εργαζομένων και του ελληνικού λαού.Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ που τόσο πολύ όλοι αναφέρουμε, αυτή τη δύσκολη στιγμή δεν είναι απλά προϋπόθεση αλλά ο κανόνας, το βασικό συστατικό για να μπορέσουμε μαζί με εσάς να φέρουμε ξανά το επιθυμητό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο από την οριστική φυγή από την πατρίδα μας των ΤΡΟΙΚΑΝΩΝ των χαρτογιακάδων του ΔΝΤ και των Ευρωπαϊκών Τραπεζών.
ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΝ
ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΛΠΙΔΕΣ ΜΑΣ.
ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΥΣ ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΜΑΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Να ξαναβρούμε τη χαμένη ελληνική μας ταυτότητα!

Να ξαναβρούμε τη χαμένη ελληνική μας ταυτότητα!Η σημερινή πολυποίκιλη και βαθειά κρίση, στην οποία έχει εισέλθει η χώρα μας από αρκετές δεκαετίες, το αποκορύφωμα της οποίας βιώνουμε στις μέρες μας, έχει τις ρίζες της κυρίως στην ανεπαρκή, επιφανειακή, και στρεβλή παιδεία που προσφέρεται στη νέα γενιά, καθώς και στα αρνητικά πρότυπα που προβάλλονται κατά κόρον καθημερινά από τα διάφορα τηλεοπτικά «κανάλια». Ο πολίτης, από τη στιγμή που αρχίζει να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του, «βομβαρδίζεται» με σκηνές βίας και ερωτισμού, αλλά συχνά και με ποταπές «ιδέες», όπως για παράδειγμα του εύκολου και του γρήγορου πλουτισμού, της αύξησης της προσωπικής έλξης μέσω της εξωτερικής εμφάνισης ως μέσου επιτυχίας στη ζωή, της επιδίωξης της ηδονής και της κοινωνικής ανέλιξης με κάθε μέσο κ.ά., που «πλασάρονται» επιτηδείως χωρίς κανένα ουσιαστικό έλεγχο.

Κάκιστα πρότυπα επίσης παρέχουν οι πολιτικοί άνδρες, τόσο με τη διαγωγή τους όσο και με τα προκλητικά προνόμια τα οποία απολαμβάνουν, την αναντιστοιχία λόγων και έργων, την προκλητική ατιμωρησία για οποιοδήποτε αδίκημά τους και την «αλληλεγγύη» που αναίσχυντα εκφράζεται από τη «συντεχνία» των βουλευτών και πολιτευτών, την ανευθυνότητα, τη διαφθορά και την αδιαφάνεια.

Η επίδραση του κοινωνικού και του πολιτικού περιβάλλοντος είναι ως επί το πλείστον καθοριστική στη διαμόρφωση του ήθους και της συμπεριφοράς των πολιτών. Όπως σωστά επεσήμανε ο Πυθαγορικός φιλόσοφος Ξενόφιλος, η καλύτερη παιδεία για ένα νέο είναι μια ευνομούμενη πολιτεία.

Ο ηθικός αμοραλισμός, η επιδίωξη της ατομικής ηδονής με κάθε τρόπο, ο ατομισμός και η φιλοχρηματία, η έμφαση που δίνεται στην εξωτερική ομορφιά και η αδιαφορία για την εσωτερική καλλιέργεια, η αυθάδεια και η αισχρολογία ως ένδειξη δήθεν προοδευτισμού και κοινωνικής απελευθέρωσης, ο καταναλωτισμός και η επιδειξιομανία, είναι οι αξίες της σύγχρονης δυτικής «κουλτούρας», οι οποίες δυστυχώς έχουν αντικατα­- στήσει εν πολλοίς τις πατροπαράδοτες ελληνικές αξίες.

Αυτό συνιστά απώλεια της ταυτότητάς μας, κάτι που είναι το πιο σοβαρό πρόβλημα της Ελληνικής κοινωνίας. Όπως καίρια επισημαίνει ο διεθνούς κύρους Έλληνας εικαστικός Γιάννης Κουνέλλης, «η ταυτότητα είναι ένα κέντρο. Χωρίς αυτό χάνεις τη λογική που σου επιτρέπει να δεις τα πράγματα συγκριτικά. Χάνεις τον άξονα. Και είσαι από δω και από εκεί. Όπου φυσάει ο άνεμος. Χωρίς μέλλον…».

Την ταυτότητά μας την ελληνική την ορίζει το παρελθόν μας. Αυτό έχει μια μακρά πολυχιλιετή πραγμάτωση στο χρόνο και τον τόπο. Οι αξίες της ζωής μας έχουν διαμορφωθεί μέσα από τους αιώνες, αρχίζοντας από τα προϊστορικά χρόνια, την νεολιθική εποχή, τον Μινωικό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό, τον Κυκλαδικό πολιτισμό, τον πολιτισμό της κλασσικής και της ελληνιστικής περιόδου, τη ρωμαϊκή και τη βυζαντινή περίοδο, καθώς και την περίοδο της Τουρκοκρατίας.

Είτε το θέλουμε είτε όχι, ο πολιτισμός αυτός, ο αρχαιοελληνικός και ο χριστιανικός, που και οι δυο ως φορέα έκφρασης έχουν την ελληνική γλώσσα, είναι φορτίο που μεταφέρουμε ανά τους αιώνες. Ιδιαίτερα ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός είναι ένας πολυτιμότατος θησαυρός από τον οποίο άντλησαν και αντλούν όλοι οι λαοί του κόσμου, μια αέναη πηγή, η οποία αρδεύει με τα νάματά της τους σκοτεινούς αιώνες και συντελεί στις «αναγεννήσεις» και τις εξόδους από τις τοπικές ή παγκόσμιες κρίσεις. Ο άνθρωπος είναι φυσικό να επιδιώκει την ευδαιμονία, το εὖ ζῆν. Αυτό, ωστόσο, δεν βρίσκεται στις υλικές απολαύσεις, στον πλούτο και το χρυσό, αλλά στην «ορθοφροσύνη», το μέτρο και την αρετή.

Η κλασσική παιδεία, τόσο πολύ καταφρονημένη από τους πολιτικούς και κατ’ επέκταση από την κοινωνία, είναι αυτή που καλλιεργεί ελεύθερο, δημοκρατικό και κριτικό πνεύμα, αυτή που θέτει ερωτήματα και προβλήματα και δίνει πολλαπλές απαντήσεις σε αυτά, ώστε το άτομο να επιλέξει το δικό του δρόμο προς την αρετή και την ευδαιμονία. Για τον αρχαίο Έλληνα, αντίθετα με την Εβραϊκή παράδοση, δεν υπάρχει η εξ αποκαλύψεως αλήθεια. Αντίθετα, αυτή αποτελεί το ζητούμενο της θεωρητικής σκέψης.

Η ταυτότητά μας συνεπώς είναι η γλώσσα μας. Ιδιαίτερα η αρχαία ελληνική γλώσσα, μέσα από την οποία εκφέρονται για πρώτη φορά πανανθρώπινες αξίες μέσα από τα φιλοσοφικά, ιστορικά, επιστημονικά, δραματικά και γενικώτερα λογοτεχνικά έργα, χαρακτηρίζεται από τόσο μεγάλο πλούτο λεξιλογικό και εννοιολογικό, ώστε και μόνο αυτό ανοίγει καινούργιους ορίζοντες σε όσους την προσεγγίζουν με ενδιαφέρον και αγάπη. Η δε γραμματική και το συντακτικό της, που τόσο βάναυσες επιθέσεις δέχτηκε και δέχεται τις τελευταίες δεκαετίες από τους αυτο- ή ετερο-αποκαλούμενους προοδευτικούς, είναι καθαρή λογική που ακονίζει το μυαλό!

Η αρχαία σκέψη μέσω της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι αυτή που έδωσε στον σύγχρονο κόσμο σχεδόν το σύνολο των πολιτιστικών αξιών. Αυτή διαμόρφωσε τα λογοτεχνικά είδη, αυτή την πολιτική και επιστημονική ορολογία, αυτή έθεσε τις στέρεες βάσεις των επιστημών. Φανταστείτε προς στιγμήν να αφαιρούσαμε από το λεξιλόγιό μας και εμείς, αλλά και ο υπόλοιπος κόσμος, τις λέξεις δημοκρατία, πολιτική, θέατρο, τραγωδία, κωμωδία, ποίηση, μουσική, αρμονία, μαθηματικά, ιστορία, γεωγραφία, γεωμετρία, αστρονομία, φυσική, μεταφυσική, φιλοσοφία, ρητορική, ψυχολογία, μυθολογία, φιλολογία, και πολλές άλλες, ὧν οὐκ ἔστιν ἀριθμός! Κάθε λέξη έχει ένα βαρύ εννοιολογικό περιεχόμενο, η κατανόηση του οποίου απαιτεί ιστορικές, ανθρωπολογικές, κοινωνιολογικές και αρχαιογνωστικές εντρυφήσεις. Όλος ο κόσμος «ξέρει» ελληνικά, χωρίς να το γνωρίζει. Ένας μέσου μορφωτικού επιπέδο Ιταλός π.χ. γνωρίζει περί τις 12.000 ελληνικές λέξεις!

Ακόμα και ο σημερινός τεχνολογικός πολιτισμός έχει τις ρίζες του στον ελληνικό πολιτισμό. Ενδεικτικά και μόνο αναφερόμαστε στα άτομα του Λευκίππου και του Δημοκρίτου, στα αυτόματα του Ήρωνα του Αλεξανδρινού, στα αλεξανδρινά πειράματα με τη δύναμη του ατμού, και τον εκπληκτικό μηχανισμό των Αντικυθήρων (τον πρώτο υπολογιστή της ανθρωπότητας).

Οι μηχανές είναι γεγονός ότι έκαναν τη ζωή του ανθρώπου ευκολώτερη. Ωστόσο, η εξάρτησή μας από αυτές κινδυνεύει να γίνει σχεδόν δουλική. Μια βλάβη στο ηλεκτρονικό σύστημα μιας Τράπεζας π.χ. ακινητοποιεί τα πάντα! Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και το κινητό τηλέφωνο, όπως και η τηλεόραση, έχουν γίνει συστατικά της ζωής μας. Και ενώ έπρεπε να είχαμε περισσότερο χρόνο στη διάθεσή μας, για να μελετήσουμε και να εμβαθύνουμε στα κλασσικά κείμενα τόσο της αρχαίας ελληνικής όσο και της βυζαντινής και της νεώτερης, καθώς και της παγκόσμιας λογοτεχνίας, ώστε να διαμορφώσουμε ένα ανάλογο ήθος, βλέπουμε ότι οι πλείστοι κατασπαταλούν το χρόνο τους με φλυαρίες στα κινητά ή παρακολουθώντας παθητικά κακόγουστες τηλεοπτικές σειρές!

Η απομάκρυνση από τις ανθρωπιστικές αξίες και τα ανθρωπιστικά γράμματα, που κυρίως εμπεριέχονται στα αρχαία ελληνικά αλλά και τα λατινικά κείμενα, και ο υπερτονισμός του τεχνολογικού λεγόμενου πολιτισμού είναι αναπόφευκτο ότι οδηγεί σε σοβαρές κοινωνικές και πολιτικές κρίσεις, όπως η σημερινή που βιώνουμε τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη και τον κόσμο.

Ο άνθρωπος δεν είναι δυνατόν να έχει μια ισορροπημένη και όσο το δυνατόν ευτυχέστερη ζωή χωρίς μια ισόρροπη πνευματική καλλιέργεια. Το ίδιο και η κοινωνία και το κράτος! Το να βρούμε ξανά την ταυτότητά μας με το να δώσουμε την πρέπουσα σημασία στα κλασσικά γράμματα και να ενστερνιστούμε τις διαχρονικές αξίες της ελληνικής ιδιαιτερότητας, που συχγρόνως αποτελούν παγκόσμιες αξίες, δεν είναι δυνατόν να ξεπεράσουμε την οποιαδήποτε κρίση, είτε οικονομική είτε άλλη. Κι αν μπορέσουμε να την ξεπεράσουμε, θα είναι προσωρινή!

Θέλουμε η κοινωνία μας να ευημερήσει; Ένας δρόμος υπάρχει: Να ξαναβρούμε τη χαμένη ελληνική ταυτότητά μας! Ελεύθερο, κριτικό και δημοκρατικό πνεύμα, επιδίωξη της αληθείας, νηφάλιος διάλογος για την εύρεση λύσεων στα οποιαδήποτε προβλήματα, φιλοπατρία, υπακοή στους νόμους, ισονομία και ισοπολιτεία, ατομική και συλλογική ευθύνη, διαφάνεια, δικαιοσύνη και υπευθυνότητα στο δημόσιο βίο, αλληλεγγύη, παρρησία και καλαισθησία.

Η εντρύφηση στα αρχαιοελληνικά κείμενα δίνει τη δυνατότητα να γνωρίσει ο καθένας τις ατομικές και τις συλλογικές αρετές που μπορεί να οδηγήσουν στην προσωπική και την κοινωνική ευδαιμονία και ευημερία. Συγχρόνως όμως γνωρίζει κανείς τις ατομικές και τις συλλογικές εκείνες ιδιότητες που οδηγούν το άτομο και τις κοινωνίες στην καταστροφή και τη δυστυχία.

Το πιο αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα ενός ανθρώπου που τονίζεται και καταδικάζεται από την αρχαιοελληνική σκέψη και πολιτισμό είναι η «ύβρις», η αλαζονεία δηλαδή, η οποία οδηγεί τόσο το άτομο όσο και μια κοινωνία, ιδιαίτερα όταν ο άρχων χαρακτηρίζεται από αυτήν, στην καταστροφή. Όπως ο Αισχύλος λέει στην τραγωδία «Πέρσες» με το μεγαλόπρεπο και μοναδικό ύφος του, «ὡς οὐχ ὑπέρφευ θνητὸν ὄντα χρὴ φρονεῖν. ὕβρις γὰρ ἐξανθοῦσ’ ἐκάρπωσεν στάχυν ἄτης, ὅθεν πάγκλαυτον ἐξαμᾶι θέρος» (= ο άνθρωπος σα θνητός που είναι δεν πρέπει να έχει φρόνημα εξαιρετικά υψηλό. Γιατί η αλαζονεία, αφού ανθίσει, θα καρπίσει στάχυ διανοητικής τύφλωσης, η οποία θα τον οδηγήσει να θερίσει ένα πάγκλαυτο θερισμό»). Πολλά παραδείγματα ύβρεως με τις καταστροφικές συνέπειές της μας προσφέρει η αρχαία ελληνική τραγωδία.

Θα περατώσουμε τη συζήτησή μας με ένα τελευταίο παράδειγμα από τις «Ικέτιδες» του Ευριπίδη. Εκεί μιλώντας ο Άδραστος, ο ηγεμόνας του Άργους που εκστράτευσε εναντίον της Θήβας, για τους νεκρούς ήρωες, αναφέρεται στα θετικά γνωρίσματα του χαρακτήρα τους: Τη μετριοφροσύνη, την ολιγάρκεια, τη φιλία, την ειλικρίνεια, την ευπροσηγορία, την αφιλοκέρδεια, το ελεύθερο φρόνημα, τη φιλοπατρία, την ανδρεία, την αποφυγή επίδειξης. Έμμεσα καταδικάζονται: Η αλαζονεία των πλουσίων, η πολυτελής διαβίωση, η ανελεύθερη συμπεριφορά, η φιλαργυρία, το μίσος και η εχθρότητα προς την πόλη, η τρυφηλή ζωή, η ανάρμοστη συμπεριφορά, η εριστικότητα και η κακολογία, η χαιρεκακία για τις συμφορές που πλήττουν τη χώρα, η ακόλαστη σε σχέση με το ίδιο ή το άλλο φύλο συμπεριφορά και η πολυλογία που δεν συνοδεύεται από ανάλογα έργα.

Περισσότερα: http://www.schizas.com/site3/index.php?option=com_content&view=article&id=37394:2010-12-09-180000&catid=22:ellinides-fones&Itemid=200#ixzz17hDT6FXF

Ομιλια του Dominique Strauss-Kahn στη βουλη των Ελλήνων‏

Θανατος Ελληνα Αξιωματικου

Α.Φασιανος(γεν.1935) Θανατος Ελληνα Αξιωματικου (Δωρεα του ΥΠΠΟ στην Εθνικη Πινακοθηκη)

Κνωσος,1925

Ο Ν.Καζανζακης(πρωτος αριστερα) με τον μουσουργο Δ.Μητροπουλο(δεξια με μπερε).Ψηλα καθημενος με τραγιασκα,ο Γ.Περδικαρης.

Μαιος 1974

Ο Αρχιεπισκοπος Μακαριος παρουσιαζει στον Προεδρο Μαο Τσε Τουγκ τον Υφυπουργο του Π. Σταυρου.

Αρχες 1970

Η Jamileh χορευει για τον Αριστοτελη

Συναντηση

Αρχιεπισκοπος Ιακωβος και ο Αντιπροεδρος των ΗΠΑ Σπυρος Αγκνιου.

Σε ταβερνακι καπου στη Δοιρανη...

Κρητη-Μακεδονία


tweeter

Our Banner

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ

Καλώς ήλθατε-Welcome-welkom-mirë se vini- welkomma- ahlan wa sahlan- bari galoust- xos gelmissiniz -i bisimila - akwaba - ongi etorri - Шчыра запрашаем - swagata - amrehba sisswène - ani kié - dobro došli - degemer mad - добре дошъл - - benvinguts - bonavinuta - dobrodošli - vítejte - velkommen - welkom - bonvenon - tere tulemast -gabitê - vælkomin - tervetuloa - welkom - bienvenue - wolkom - binvignut - benvido -herzlich willkommen - eguahé porá - mikouabô - bienvéni - / brouha aba-a - aap ka swaagat hein - üdvözlöm - velkomin - nnoo / i biala - selamat datang -fáilte - benvenuto - - amrehva ysswène / l'aaslama - chum reap suor (formal) / suor sdei (casual) -murakaza neza - - nodé - bi xer hati - gnindi ton hap - gratus mihi venis - laipni lūdzam - benvegnûi - boyeyi bolamu - sveiki atvykę - welkum - wëllkom - dobredojde - tonga soa -selamat datang - swagatham - merħba -haere mai - miawezon -tavtai morilogtun (Тавтай морилогтун) - ne y waoongo - namaste - velkommen - benvenguts - khosh âmadid (formal) / khoshumadi (informal) -witaj (sing.) / witajcie (pl.) -bem-vindo - mishto-avilian tú - bine ai venit (sing.) / bine aţi venit (pl.) - добро пожаловать - afio mai, susu mai ma maliu mai - benènnidu / beni benìu - fàilte - dobrodošli - karibu - wauya (plural: mauya) - bhali karay aaya -aayuboovan - vitame vás / vitajte - dobrodošel (to a man) - zupinje z te videtite - bienvenido - karibu - välkommen - härzliche wöikomme -maligayang pagdating - maeva / manava - nal-varravu -rahim itegez - swagatham -ยินดีต้อนรับ - malo e lelei - hosgeldiniz - gazhasa oetiśkom - laskavo prosymo -khush amdeed - hush kelibsiz - chào mừng - bénvnou (bénvnowe) / wilicome -croeso -bel bonjou - dalal ak diam - ékouabô / ékabô

(Ιf you want, you can use our website translator)